lördag 14 mars 2009

Lördag

Internet uppkopplingen har varit lite svajjig sista dagarna.... så jag har kommit i otakt med uppdateringen.

Det här är vad jag ser ifrån mitt fönster -tänk om svenska kyrkan kunde vara lite mer på också ...
Donna - en av mina studiekamrater jobbar på ngt som ska föreställa en springer spaniel. När den står upp ser man att den inte har några ben. Den ser ut som en brun/vit sussexspaniel. Enl Heidi så ser alla springrar i england ut så här. De kallas då för working springer spaniel. Jämfört med våra working springers så är de ändå väldigt kortbenta och tunga. De har också väldigt grova huvuden och stora ögon - mycket söta...*ler*

Emma som också går kurs.

Donna med sin JÄTTE cocker.

Caroline och Kim . Kim och Emma bor också på samma ställe som mig. Darren som står i bakgrunden jobbar på trimmet .

Tors och fre har jag undervisat - torsdag pratade jag om terrier huvuden och fredag visade jag carinterrier frisering. Här gör man cairns som westies på trimmen.
Torsdag kväll gick vi alla iväg till puben och åt tillsammans. Jättetrevligt! God mat och trevlig miljö. Sen var det sängen som gällde!
Fredag kväll blev sen på trimmet. Det är nog bara galna hundtrimmare som kan stå fram till kl 21 på kvällen och klippa och diskutera en pudelfrisyr.......*ler*
Darren ska tävla i Eurogroom i maj med Beckham - en svart mellanpudel. Han vill göra honom i en scandinavisk toilette 60 . Så jag klippte en sida och pratade om hur jag tänker när jag gör frisyren. Sen tryckte vi i oss en kebab och så fick Darren göra andra sidan.

Sen var det sängen som gällde.....min hjärna har nu börjat tänka i engelska.....lättare när man pratar för man behöver inte längre översätta för sig själv. Men blir konstigt när man är själv...*ler*
Idag ska Colin och jag shoppa loss på Camden Market!


3 kommentarer:

Unknown sa...

ÅÅÅÅ vad roligt du har!!! Jag längtar efter dig och vill oxå vara där!!!
En bra sak med springrarna är att dom går dubbel så fort att göra,inte samma päls monster som i Sverige.

Anonym sa...

Snygg frisyr den svarta mellis fick i skottefrillan! :) *tummen upp*

Unknown sa...

Hjälp... här häder det saker.. den där handuken var ju sååå cool!
Har du sett min nya kärlek? Han finns på bloggen. ti hi..