tisdag 20 januari 2009

Pudelkurs

Lördag hade vi pudelseminarium. 23 trimmare från hela Sverige + Island kom och lyssnade. Det var många nya ansikten och en blandning av elever ,nya i gemet och gamla rävar. Jätteroligt att träffas! Eftersom det var jag som höll i föreläsandet så blev det tyvärr inga foton. Men titta på Hannas blogg så får du se lite i alla fall.

Mina hundar för demo objekt och gick hem klippta på ena sidan. ...Så i måndags fick våra elever klippa den andra sidan.


Sedan har det fortsatt i full rulle.
2 Bedlington terriers en pudel och en katt
i badet samtidigt.













Elisabet badar birman Zack som snällt fann sig
i all hantering

















Veronika och Elisabet har badat Baloo och nu ska han fixas till. Han är kastrerad och har därför fått en enorm päls.










Här är han frissad och klar för hemgång

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj här hittade vi en ny rolig blogg som jag kommer att följa...! Kika in i min så ser du vad som händer där. :-)

Anonym sa...

Hej Mia

Tack för kommentaren. Ja mitt trim har jag haft i lokal sedan -96 i april (Vänersborg), nu i dec 08 flyttade jag hem det i 50 kvadratmeter sprillans nytt (Vargön). Känns otroligt bra och mycket smidigare=) Kul att du tyckte det blev fint.

Trevligt att läsa din sida. //Jessica