onsdag 19 mars 2008

Två roliga strippar av Gary Larson


Jag har en massa seriestrippar urklippta som sitter på mitt kylskåp och förgyller min dag. Tyvärr fungerar inte min scanner - men jag tänkte dela med mig av texterna i dem






Som hunduppfödare känner man igen sig i följande konversation:( Nina Hemmingsson)






-Han har gjort sig oanträffbar sedan jag bad honom att omgående befrukta mig


-Du kanske skrämde honom ?


- Tror du ? Nå, då var det väl lika bra, såna mes-gener borde man nog inte föra vidare...






Ett inlägg i debatten om "lyckopiller" ( Lindström )




-Mår du bättre nu när du käkar Anafranil, Nisse?


-Nä, men jag skiter i alla fall i att jag alltid är olycklig




ett annat på samma tema ( Jan Stenmark)








Så en favorit: ( Stephan Pasis Pärlor för svin )




- Min dröm är att sitta och dricka vin på ett cafe i Paris ...berömd,fet och glad.


- Men vem ska sköta din tvätt då?


- Min tvätt ? Vem bryr sig ? Jag dricker vin i Paris...


-Du kommer att lukta illa.


-Jag sitter för mig själv.






Inga kommentarer: