söndag 9 mars 2008

lång dags färd mot natt...

Lördag morgon ringde väckarklockan kl.05.00.....varför i hela friden gå upp så okristligt tidigt på sin lediga dag ????





Jo - jag skulle ju iväg på Hundfrisörföreningens allra första årsmöte i Linköping - så lite får man offra..





06.00 packades alla hundar in i bilen och vi gav oss iväg. I Enköping plockade jag upp Monika som skulle vara resesällskap och hundrastare.







Så här fullt blev det i bilen - det är gånger som denna jag saknar min Chrysler Vouyager ...( men när jag sitter fast i leran gillar jag min jeep *ler* )










Väl framme lastade vi ur alla hundar och gick en liten runda - foxterriern hade hade haft en långtråkig resa och beslöt sig för att pigga upp sin tillvaro lite grann. Om man biter i en pudel blir livet genast mycket roligare...

Men det slutar alltid med att det blir hål i foxterriern - igen...


Fm ägnades åt lite demo av olika raser - på bordet sitter ngt som ser ut som en bl.ras - men det visade sig att det gulliga vita luddet var en pumivalp på 4 månader ( när man ser dem så här känns det nästan synd att klippa dem - hon är ju ursöt! ) .Hon fanns sig snällt i all hantering.



Sedan hade vi årsmöte och vi tog en gruppbild för att föreviga detta historiska ögonblick.


Det var jätteroligt att träffa alla från när och fjärran! Tjejerna från Smedjebacken - Dala djurvård - delade med sig av sina smarta lösningar på div problem - jag måste åka dit på studiebesök!




Så småningom var det dax att ta farväl och vända kosan mot Morgongåva igen.
Middag intogs på

Testade en av deras kampanj hamburgare -på bilden var det massor av sallad i hamburgaren - i verkligheten hittade jag 3 små ledsna sallads strimlor bland all geggig sås. Torr och tråkig och smaklös...Skulle hållit mig till BigTaisty istället. Monikas cola bestod av is och lite smaksatt vatten. Nackdelen med drive-thru - man vänder inte på E4 och åker tillbaka och klagar. Man bara äter och svär - aldrig mer...



På vägen hem beslöt vi oss för att testa Monikas nyinskaffade GPS. Det resulterade i en intressant rundtur i Strängnäs där den bara skrek - gör en U sväng -gör en U sväng. Det visade sig att i GPS ens databas fanns inte den nya motorvägsdragningen vid Strängnäs med... Att den vägen varit klar i flera år verkade inte spela ngn roll *ler* SÅ vi leddes in i Strängnäs och där var det vägarbete på gång ...


Så småningom lyckades vi hitta ut stan och ta oss vidare.



Väl hemma vad det enda hjärnan orkade med - vin,ostbågar och Melodifestival- somnade dock och vaknade till först när vinnarna intervjuades så jag har ingen aning om rätt låtar gick vidare...

Enligt fraktbolagets tracking service ligger nu min sax hos tullen i Sverige....Ahhhh - snart är den hääääääääääääääär!! Precis lagom till mitt Pudelseminarium på söndag...






6 kommentarer:

Unknown sa...

jag har köpt en enkel biljett till Karamell,så hon kan börja packa sin lilla väska nu.
När din pudel sax kommer så vill du i alla fall bara klippa pudelar.

Håkan Ahlgren sa...

Ja du Mia synd att avståndet mellan oss är så långt annars så kunde vi STAVA oss några långpromenader hihihihi.

Ett annat tips radera allt som har med det stora M:et att göra. *S*

Må gott jag kommer till Uppsala under påsken hoppas vi kan träffas då och äta lite påskmat hemma hos familjen.

ps: Lite trimskare till mig kanske oxå finns då *S*

Håkan

Håkan

Håkan Ahlgren sa...

Trimsaker *S*

glorietta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
glorietta sa...

Käraste Vännen Min!

Jag undrar lite lätt om Vi åkte olika vägar på denna resa... Enligt Mig så var det ju Strängnäs som GPS:n inte fixade....Jag tror inte att jag på hela resan kom i närheten av ett Köping som inte hade andra namn före Köping.... Men vad vet jag... jag var ju inte människa på flera dagar... Men attans vad det kan vara kul att åka bil i Sverige...
Kram/
Monica

Trimkompaniet sa...

Tur att jag vet var jag bor i alla fall...ha ha!

Nu har jag ändrat i texten