måndag 17 mars 2008

Fredagsjobb





Foxterriern Kalle står snällt och blir friserad av våra elever under ledning av Lina
Vår pryoelev Alexandra putsar på Karamell som mest vill ligga och sova ifred
Kastrerade retrievers av alla modeller får en helt annan päls efter operationen - det blir bara ludd av allt . Pälsen blir till slut som en svinto ludd och det blir mkt svårskött
Så här blir man i sportmodell....
Som en valp igen - tänk om man kunde göra det på sig sjäv ....
Smal och ung genom en klippning.... ujjj vad rik jag skulle bli


Söndagen ägnades åt pudelkurs med 7 trimmare från spridda delar av landet + vår brasilianska elev Raphaela.

Äntligen fick jag använda min nya sax....


Några av kursdeltagarna hade tagit med sig hundar som jag skulle demostrera på - så ut ifrån trimmet gick det 3 halv klippta pudlar när dagen var slut - jag har gjort ena sidan och nu får de gå hem och göra sida nr 2.
min egen hund Sara fick också vara modell - även hon blev bara klippt på ena sidan - så jag vet ju vad jag har att göra i veckan.
Bilden nedan är ifrån ett annat tillfälle där hon också fick agera modell

Inga kommentarer: