söndag 15 februari 2009

London - here I come!


En veckas semester är aldrig fel.... och vad kan väl vara en hundtrimmares önske semster ??? En resa till London för att klippa hundar förstås!!


Jag ska åka till Colin Taylor och Heidi Anderton på Absolutely animal salon i London.
Båda två är välkända domare på trimtävlingarna och Colin har dessutom arbetat i USA i 20 år . Där vann han allt som fanns att vinna i tävlingsväg och har bl.a varit på omslaget till Groomer to Groomer 5 gånger.

Båda är jättetrevliga när man träffar dem på tävlingar och har alltid tid att dela med sig av sin kunskap.


I England har man ett system motsvarande vårat lärlings och mästarbrev- City and Guild- som man kan få i många hantverksyrken. Både Heidi och Colin har mästarbrev och är också godkända för att beedöma tester för andra som vill avlägga detta.

Så nu ska jag dit och träna inför mitt avläggande av mästarbrev. I denna test ingår inte bara att klippa hundar. Det är också en massa teori som man har skrivning på om sjukdomar,hantering av hundar mm. Även engelska regler för skatter och företagande ingår - och dem har man inte mycket koll på direkt...*ler*

Jag ska också passa på och få lite tips om hur man kan effektivisera sitt arbete ännu mer i salongen.

Anki - min syster som bor på Irland ska också med- så vi får hjälpas åt med de engelska arbetsmiljö och skattereglerna....
Här kan du läsa mer om City and Guild proven. Skrålla ner en bit så hittar du Dog groomer.
Planen är att vi ska vara där under v.11. Så nu måste jag hitta ett flygbolag som är billiga och förhoppningsvis inte hinner gå i konkurs innan jag ska dit...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Meeen ÅHhhh så spännande.. du bloggar väl därifrån?? Snälla.. eller du måste iallafall snäppa massor med kort så du kan blogga sen när du kommer hem och visa oss lite av dess konster du får lära dig.

Anonym sa...

Men så himla kul...
Det kommer att gå som på räls... du är så duktig.. hoppas du har tid att blogga därifrån.
kats