söndag 7 september 2008

Migrän vecka

Denna vecka har migränen varit i sitt esse.... jag har haft känningar varje dag . Jag är nu väldigt glad över att jag har varianten där jag bara får auran och inte huvudvärken. Även om det är svårt att klippa när man har blixtar eller svarta fläckar som åker fram och tillbaka över synfältet och man blir galen på att det kryper i ansiktet så är det ändå bättre än huvudvärk och illamående...

Kanske ett tecken på att jag ska ta det lugnt ....


Lina höll i pudelklippkurs igår - 3 lurv kom och deras hussar och mattar kämpade en hel dag för att få fason på dem.
jag vet att harleqin färgen inte är godkänd på pudel - men håll med om att de är läckra!
Jag skulle gladeligen köpa en!!!
Ett litet lamm hade också förvirrat sig in....

I övrigt så har veckan bestått av jobb ,jobb och jobb. Här är det Sara som är praktikant ifrån Jällaskolan och Pia som jobbar med mig . De håller på och över tygar Wilma foxterrier om fördelarna med att kamma benen - Wilma är INTE övertygad..


Bada och föna kan inte hellar vara nyttigt säger Wilma - man kan ju blåsa bort!


Vi hade lite av julafton också - nya varor kom till butiken och det är lika roligt varje gång att packa upp - tyvärr så kommer det ju också en faktura med varje paket och den är inte lika kul...

Still going strong är Opus - 15 ÅR! Han har hängt med mig sedan han var ett par år gammal . Envis som synden är han *ler* När han var yngre skulle han sitta hela tiden när jag klippte. Idag försöker jag göra besöken så vilsamma som möjligt för honom med pauser mellan varje moment så att han ska kunna sitta eller ligga och vila. Men nej - envis som en röd gris så står han upp under hela besöket. Sätter jag honom i buren för en paus står han och skäller hela tiden - kom igen!! Jag vill gå hem så nu får du snabba på!

Hemma är han pigg och busar och går långa promenader och äter inga mediciner - tänk om alla fick behålla sina hundar så här frächa så länge.
Varje gång vi har praktikanter känner jag mig så gammal......( Bilden lånad ifrån tecknaren Hans Lindströms hemsida - väl värd ett besök!! )

Hanna Casell från Tassarna Trim i Linköping hänger nu med till Prag också i november! Så nu är vi 5 - du ska kanske hänga på också ??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va söta dem är flerfärgade pudlarna.! =)

Ponnymamma sa...

Gör såna pudlar!!! Du har väl varit på g med black&tan? De måste gå att sälja även om man inte får ställa ut dem, någon måste bara börja.

Ann-Katrin Johansson sa...

Var rädd om dig!!! Och nästa gång du känner dig gammal kan du väl tänka på mig...........

Anonym sa...

Tack för en kanonbra klippkurs. Jag lärde mig hur mycket som helst. Algot (den harlekinfärgade) var helt slut efteråt, men fin blev han.