fredag 4 januari 2008

Så det kan bli....


Livet tar inte alltid den väg som man tänkt sig


Julafton inleddes med att jag var tvungen att åka och avliva min gammelhund och då kan man snabbt konstatera att den helgen var förstörd . Juldag och annandag framlevdes i ett vakum.


Fredag var jag inne på trimmet och gjorde några hundar och mitt i allt i hop så domnade vänster sida av ansikte och kropp bort....

Sjukvårdsupplysningen sade - åk till sjukhus NU! Så det var bara att kasta sig iväg.


Efter 6 timmar på akuten hade man konstaterat att det inte var hjärtinfarkt och inte en stor blödning i hjärnan.

Nu blev det inskrivning och vidare utredning. Nyårsaftons kväll firades i magnetkameran...


Onsdag kväll fick jag komma hem . Man har inte hittat ngn propp eller blödning eller tumör i hjärnan. Utan har bestämt sig för att jag har ngt som kallas aura migrän.Det i kombination med stress har gett de symptom som jag nu dras med. Så nu är det bara att vila och vila och inte stressa. Svårt...
Torsdag försökte jag åka och handla och tog en sväng förbi trimmet.Packade lite beställningar för Pudelparadiset. Efter 2 timmar hemifrån började vänsterarmen och benet domna igen och yrseln tilltog. Hjärnan ville definitivt koppla ner och stänga av.
Så nu börjar ett nytt liv - mindre stress och mer ledigt ... hur nu det ska gå.*ler*
Ha ett god fortsättning på det nya året och sköt om er ! Man vet aldrig när livet tar en ny vändning....

6 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.migran.org/viewpage.php?page_id=29

Hej Mia!
Lider också av aura migrän - här är en länk du kanske redan har tittat på. Hoppas att du mår bättre snart!!!
Hälsningar,
Sue och Elektra

Anonym sa...

Kram och hoppas du fixar att stessa av!
Tönker på dig
Hanna

Anonym sa...

Stackars dig!!
Gick in i väggen 2003 & fick liknande som du. Känner av det än idag när jag "stressar".
Ta det lugnt Mia, du har bara detta livet!!
Kramar Marika

Anonym sa...

Beklagar sorgen med gammelhunden.
Krya på dig och stressa inte allt för mycket nu.
Sköt om dig!

Unknown sa...

Men jag får något fel,åkte ner och packade beställningar !!!!!!!!
Var det ingen som band fast dig i soffan framför DVD ??Med en jätte skål ostbågar?? Åt ingen hund upp mobilen?? Så det var lite tyst.Fast jag kunde förståss ringa dig på din andra hemliga mobil.........
Om jag jobbar mindre nu??Om jag hade pratat med Andrea om att vara ledig en dag i veckan?? Få se här nu...oj då var hela januari redan fullbokad hoppsan .........

Sanna sa...

Nu tar vi det lugnt här va annars blir det tvångsdeportering till Ungern där du måste åka och bada i varma källor i nån by på landet där det inte finns internet och mobilen saknar täckning...